Hamburgarkalas, stekarfesten och ingen fotboll.

Idag var OC och VDS uppe tidigt och såg hur solen stekte över Breventberget. KG, Mimmi och Alice var redan uppe i backen och ringde när vi stod och väntade på bussen vid bowlinghallen i Syd. Väl framme vid kabinen upp i Flegere så var det 40 min kö för att åka, jobbigt värre. Men lite skitsnacka om fransmän i kön gjorde att tiden i kön gick snabbt.
Det blev inte så mycket åkning tyvärr. Ett stort moln la sig över hela berget och vägrade ge efter så det var bara att ge upp och åka ner igen till byn där solen sken som aldrig förr.
MG tog en dag ledigt och knallade runt på stan och kikade i affärer och surfade lite. Det är halva priset på halva sortimentet på Rip Curl och både MG och OC har spanat in ett par snygga blå täckbyxor, undrar vem som köper dem först?
Det var tänkt att vi grabbar idag skulle åka med och kolla på fotbollsmatchen vi tidigare skrivit om. Som ni förstår så blev det ingen resa till Italien för det var fullbokat och resebolagen kunde inte fixa fram fler biljetter. VDS fick ett samtal från en researrangör om att de hade en biljett kvar för 90€, men det var ju inte aktuellt att åka dit själv och kolla.
Det är så typiskt att vi inte kom iväg för det var en trip vi verkligen hade velat gå på. Men vi hänger inte läpp för det utan ser fram emot nästa trip som vi tänkt ska bli bilsalongen i Geneve. Att se lite balla bilar är ju aldrig fel.


Imorgon smäller det!
Den årliga stekarfesten på South Bar närmar sig med storm och vi grabbar i 201:an har laddat bössan.
Ljudet av champagnekorkar som poppas ska snart börja. Vi har givetvis laddat upp rejält och har fyllt hela balkongen med flaskor. Dagen kommer att börja tidigt med en stadig frukost bestående av gröt och champagne. Sedan vankas det champagnelunch i backen med alla sköna säsongare som vi lärt känna under våran vistelse här. Dresscoden är solbrillor, bar överkropp (om det blir sol, vilket vi hoppas på) och så klart en välbakad backslick!
Det kommer bli ett jäkla drag imorgon och om planerna går som planerat så blir det en vända förbi South Bar för att sedan dansa natten lång på Garaget. Mer om hur det går imorgon kommer ni läsare få ta del av inom det kommande dagarna.


dåfinnsdetingensomtarenmanärkungkungkungibarenblablablaDEN25ESMÄLLERDET!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Later som om ni kor jarnet!! Bra att ni skriver sa mycket, blir latt att halla koll pa er=) sjalv blir det inte lika mycket men jag har ju ingen dator med mig. Har haft tva grymma dagar i rad nu med whitewater rafting, jetski, parasailing,bananaboat och dylikt...joel ville passa pa att gora lite turist grejer innan han drar hem...aker upp till bangkok igen pa lordag..vi hors broes..peace

2009-02-25 @ 12:02:51
Postat av: Frida

Haha fan va skoj de låter! STEK ordentligt nu!

2009-02-25 @ 20:10:56
URL: http://fridasfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: Micke Funa

Tjena Vicke! Läget bra antar jag! Jag pratade lite med Eva-Lena och hon gav mig länken till er sida. Jag tänkte höra vad du gör när du är tillbaka i Uppsala. Jag har en idé jag vill bolla med dig. Kan du maila mig din mailadress på [email protected]. Vi hörs. / Micke Funa Uppsala.com/Uppsalavimmel.se

2009-02-27 @ 11:03:12
Postat av: Anonym

En uppdatering av bloggen skulle nog uppskattas av många.

2009-03-07 @ 10:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0