Skidor och försäkringspapper!

Kära läsare (vi vet att ni finns där ute i cybervärlden någonstans)!
Det var nu ett tag sedan vi uppdaterade bloggen och det ska inte hända igen. Vi har haft fullt upp med saker vi måste ha gjort och så har bloggen blivit lidande.
Det som har hänt är att MG fått papper från försäkringskassan som han mer eller mindre verkar ha begravt sig i.
Lite kul är att innan han fick sitt inbetalningskort fick han en påminelse om att han inte betalt in pengar. Men vi får hoppas att han inte bli debiterad för sen betalning.
Jag OC har varit på arbetsintervju i storstaden som gick hyffsat bra. Det är ju alltid svårt att veta hur det gått förän man får besked från den eventuellt blivande arbetsgivaren. De skulle ge besked nästa vecka iaf. Jag har även försökt hämta ut mina nya lagg som jag köpt på Stadium utan framgång. Jag har sprungit in och ut där och funderat, kännt och klämt på två skidor jag varit intresserad av och när jag i torsdags bestämt mig för vilka jag skulle köpa var det en temakväll för längdskidor. På tisdag eftermiddag skulle de garanterat vara klara och bindningarna skulle vara monterade efter mina pjäxor. Jag och pappa skyndade oss hem från storstaden för att hinna hämta ut skidorna i tid men väl på plats så hade de inte ens börjat borra för bindningen. Säljaren beklagade sig och lovade att de skulle vara klara på onsdagen. Jag lämnade namn och nummer och de skulle ringa när de var klara, eller om de inte hann klart. Trött, hungrig och lite grinig plockade jag upp Ylva på stan. Vi köpte med oss sushi och åkte hem till trion Boivie för en mysig hemmakväll med gullungen Thea, den förmodligen yngsta bloggaren genom tiderna.
Jag hörde inget från skidhandlaren under onsdagen och svordomarna förekom i mer eller mindre varannan mening, vilket jag fick höra från pappa.
Vi fick också en lägesrapport från VDS! Han lever och hade klämt i sig en apdyr burgare i backen till lunch och när vi pratade med honom hade han precis köpt en burgare till på det goda burgarstället "Midnight Express".
Gaucho kommer ner och bor med oss i två veckor from måndag, det blir grymt!

Men
Nu är det torsdag och jag ska äntligen få hämta ut mina skidor efter många om och men. Nåde dem om skidorna är felmonterade eller om det är något fel. Då struntar jag i att köpa dem och köper ett par nya i Chamonix istället.
MG har hittat störtsköna gogglar som han vill köpa, dock har inte säljaren angivit ett telefonnummer som han kan ringa på vilket är synd. Det är inte långt kvar nu, hoppas säljaren kollar mejlen dagligen.
MG har även börjat se ljus i mörkret bland alla papper och det ser ut som att han får ett bra tillskott i resekassan lagom till vi kommit ner.

18kvmistheshitorisit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0